BIECZ

28 lipca 2017 r.

27 lipca 2017 roku pojechałem z rodzicami do Muszyny oraz do Bardejova na Słowację. Do Polski wróciliśmy przez Konieczną. Zrobiliśmy sobie mały przystanek w Gorlicach, a następnie ruszyliśmy w kierunku Biecza. W tym czasie odbywał się festiwal na rynku. Rodzice zostali na koncercie, ja natomiast udałem się w kierunku kościoła św. Anny oraz dworca. Wtedy droga w kierunku dworca była zablokowana ze względu na remont linii. Na krótką chwilę udałem się też do kościoła, potem rodzice przedzwonili, że koncert się skończył. Wróciliśmy z powrotem do Krynicy, gdy tylko opuściliśmy miasteczko, zaczęło intensywnie padać.

HISTORIA:  Po raz pierwszy o Bieczu wspomniał Thietmar z Merseburga w swej kronice. Biecz uzyskał prawa miejskie w 1257 roku z rąk Bolesława Wstydliwego. Był to główny ośrodek administracyjny w tym regionie. Do tego miasta przyjeżdżali królowie zarówno z rodu Piastów, jak i Jagiellonów, a na przełomie XIX a XX wieku Jan Matejko czy Stanisław Wyspiański. Kiedy Władysław Łokietek przebywał w Bieczu ze swoim wojskiem, ośrodek, w którym mieszkał władca Polski, była traktowana jako stolica.  Od września 1311 do kwietnia 1312 roku Biecz był stolicą Polski. Podczas I rozbioru Polski Biecz włączono do Austrii. 12 maja 1903 roku wybuchł pożar, ale nie spowodował zastoju rozwoju miasta. Podczas I wojny światowej miasto nie ucierpiało, podczas II wojny światowej było wiele egzekucji  Żydów z rąk Niemców. W 2010 roku powódź nawiedziła Biecz i spowodowała liczne zniszczenia.

CO WARTO ZOBACZYĆ ?

• Rynek z ratuszem
  • kościół farny pw. Bożego Ciała
  • zespół klasztorny reformatów